3 simpele stappen om een gezond dieet te krijgen

In de wereld van afslanken en gezonde voeding worden de dingen nogal eens ingewikkeld voorgesteld en toch zijn de eenvoudige aanpassingen heel vaak de beste.
Geen tijdrovende calorieën tellers of ingewikkelde diëten, hou het simpel.

We hebben de 3 simpelste eens op een rijtje gezet, om ze weer eens onder de aandacht te brengen en omdat je direct kan beginnen. Geen excuus, geen uitstel meer, NU beginnen!

1. Drink voldoende water
Het klinkt als een open deur en toch drinkt de meerderheid (volgens wetenschappers wel 90%!) onvoldoende water. Wel koffie, frisdrank en allerlei vruchtensappen, maar het gaat om water.
Het maakt een groot verschil als je voldoende water drinkt, voor je stofwisseling, je immuunsysteem en merkbaar voor je concentratievermogen, je alertheid.
Vind je water saai, ben je het snel zat? Doe er wat vers citroensap in of gember. En groene thee kan je er ook prima mee zetten. Of rooibos. Start met 1,5 liter per dag, moet te doen zijn, toch?

2. Eet groen
Voor een gezond dieet: eet gewoon zo veel mogelijk verse groentes, salades, vers fruit, noten, zaden en onbewerkt voedsel. En beperk je inname van bewerkt voedsel, vlees, zuivel, suiker, ‘witte’ producten (pasta, brood, rijst) snoep, snacks, frisdranken en alcohol.
Dat lijstje kennen we allemaal, maar met wat alertheid kan je in de supermarkt de neiging om het in je kar te gooien best wat vaker onderdrukken. Ik zeg doen!

3. Zuurstof
Naam dagelijks een paar keer de tijd om even diep in en uit te ademen. Gewoon 10x achter elkaar. Dat is alles. Het ontstrest onmiddellijk, verandert de samenstelling van je bloed en zorgt dat je gedachten even tot rust komen.
En vergis je niet, alle oeroude methodes van de wereld om gezond te blijven, ik noem ze hier even yoga, hebben als uitgangspunt de diepe ademhaling!

(N)iets nieuws
Terwijl je dit leest denk je wellicht ‘dat weet ik allemaal al, vertel iets nieuws’.
En daarmee heb je meteen de vinger op de zere plek. Wij mensen van de 21e eeuw hebben geen gebrek aan kennis, sterker nog, we zien in veel gevallen door de bomen het bos juist niet meer.
Ook op het gebied van gezonde voeding en afslanken. Het gaat er juist om bepaalde stappen, bijvoorbeeld de 3 hierboven genoemde, consequent in je leven in te voeren. Maar dat lukt veel mensen niet, ook al lijkt het simpel. Iets in ons leidt ons altijd af van belangrijke voornemens. Je zou kunnen zeggen ‘er is sprake van flinke sabotage’.

Body & Mind
Dus het voornemen om af te slanken of gezonder te gaan eten vraagt niet alleen focus op eetgewoontes en meer bewegen, maar vooral op hoe je je eigen sabotagemechanisme gaat neutraliseren.
Niet alleen aandacht voor Body, maar vooral ook voor Mind!
En, toeval of niet, zo’n integrale aanpak bestaat: Nooit Meer Overgewicht.

Wil je meer weten? Vraag de gratis video zodat je meteen weet hoe makkelijk en duurzaam afslanken kan zijn (rechts bovenaan de pagina).
En als het je aanspreekt, een paar maanden wekelijkse coaching en stap voor stap gewoontes aanpassen: we hebben een mooie aanbieding voor je in petto!

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *